Karp pieczony w piekarniku na smalcu

Przepis przyniosła do domu teściowa, podobno sto razy lepszy niż ten smażony. Tak więc postanowiłam spróbować, a co mi tam mąż lubi karpia i był bardzo zadowolony że dostał go na obiad ;). Moje spostrzeżenia - owszem dobry, nie czuć smalcu, jednak panierka jest dużo suchsza, ale ryba w środku jest bardzo soczysta i nie czuć jej tłuszczem. Więc jeżeli kochacie karpia panierowanego, a musicie ograniczać produkty smażone ten przepis jest idealny dla was.




Składniki:


  • 1,5 kg filetu z karpia
  • sól
  • 2 cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 jajka
  • mąka
  • bułka tarta
  • pół kostki smalcu

Opis wykonania:


Filety kroimy na porcje, każdy kawałek oprószamy solą. cebule kroimy w plasterki, czosnek drobno siekamy.
W misce układamy partiami cebulę, trochę czosnku, ryba -  aż do wykończenia składników. Rybę najlepiej zostawić na noc by się zmacerowała. Rybę wyciągamy, oczyszczamy z cebuli i panierujemy w mące, jajku i bułce. Kawałki ryby układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. pomiędzy kładziemy kawałki smalcu.
Wkładamy do pieca pieczemy w 180 C , aż panierka nabierze złocistego koloru.

Komentarze

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)