Pieczarkowe kule z mięsem

Ponieważ musiałam wykorzystać pieczarki, a były one bardzo duże postanowiłam z nich zrobić kule z mięsem mielonym, które później panierowałam i usmażyłam w głębokim tłuszczu. Pomysł trafiony bo wszystkim smakowały i szybko zniknęły.





Składniki : po 2 pieczarki na osobę

  • 10 b. dużych pieczarek
  • 50 dag mięsa mielonego
  • cebula
  • majeranek
  • sól
  • pieprz
  • bułka tarta
  •  3 jajka

Opis wykonania:


Pieczarki obieramy, usuwamy trzonki. Cebulę drobno siekamy i obsmażamy na złoty kolor dodajemy pokrojone trzonki pieczarek, chwilkę podsmażamy i odstawiamy do wystudzenia.
Kapelusze oprószamy pieprzem i tylko pieprzem nie solimy ich bo puszczą wodę, a tego nie chcemy.
Do mięsa dodajemy podsmażoną cebulkę z pieczarkami, jedno jajko, sól, pieprz i majeranek, dokładnie wyrabiamy.
Z mięsa formujemy kule, które wkładamy w pieczarki i nadajemy kształt kuli. Panierujemy w jajku, które doprawiamy solą i bułce tartej 2 - 3 razy, ładnie je kształtując.
Smażymy na rozgrzanym głębokim tłuszczu na złoto.
Podajemy z ulubionymi dodatkami.



Komentarze

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)